Skuteczna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa?

Jak inaczej przekonać do usługi czy artykułu aniżeli przekonując możliwego kontrahenta, że to, co proponujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Przedstawić mu to oczywiście na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

produkcja filmów reklamowych Kraków

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie jedynie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz też zezwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego typu reklamy są wiarygodną nowością, skutkiem tego, że wcześniej nie do końca wolno było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Współcześnie reklamą interaktywną równie poprawnie wolno nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma prawo głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja czyli możliwość decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interaktywnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego typu reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w której chodziło o to, żeby odbiorca w stanie w pojedynkę zaprojektować swój osobisty smak deseru, integrując pojedyncze jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była wydajna musi nie jedynie łączyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, aby kontrahent, który już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, jaki porządnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem poprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na stronę internetową czy banner, ale cały szereg narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on właściwy technicznie oraz prosty.

Post Author: admin